Działania w projekcie
Działanie |
Termin realizacji |
|
Zadanie 1 – Standaryzacja szkoleń dla nauczycieli/ek |
czerwiec 2011 – październik 2011 |
|
Nabór trenerów |
październik 2011 – listopad 2011 |
|
Zadanie 2 – Szkolenia dla nauczycieli/ek |
październik 2011 – styczeń 2013 |
|
Konferencje metodyczne 25 x 5h |
listopad 2011 – grudzień 2012 |
|
Przeprowadzenie rekrutacji do szkoleń |
październik 2011 – grudzień 2012 |
|
Szkolenia nauczycieli/ek w terenie moduł psychologiczno-pedagogiczny |
styczeń 2012 – styczeń 2013 |
|
Szkolenia nauczycieli/ek w terenie moduł ICT |
styczeń 2012 – grudzień 2012 |
|
Konsultacje indywidualne dla nauczycieli/ek u konsultantów ROM-E Metis w Katowicach |
styczeń 2012 – styczeń 2013 |
|
Zadanie 3 – Przeprowadzenie seminariów tematycznych |
styczeń 2012 – styczeń 2013 |
|
Zadanie 4 – Seminaria informacyjno-szkoleniowe dla gmin |
lipiec 2012 – grudzień 2012 |
|
Zadanie 5 – Konferencja podsumowująca projekt |
styczeń 2013 – marzec 2013 |
|
Informacje o konferencji – więcej… | 20 marca 2013 r. | |
Zadanie 6 – Wydanie publikacji dotyczącej realizacji projektu |
styczeń 2013 – marzec 2013 |
Szczegółowy opis zadań
Zadanie 1
Standaryzacja szkoleń dla nauczycielek/nauczycieli
I etap standaryzacji obejmuje opracowanie pakietu trenerskiego (materiały metodyczne dla trenerów, którzy będą prowadzić szkolenia w ramach projektu).
II etap – W okresie sierpień – październik 2011 r. nastąpi wdrożenie treści programowych i prezentacja pakietu trenerskiego trenerów (z PPP, pedagodzy, psycholodzy, logopedzi, zgodnie z opracowanym profilem trenera).
Zadanie 2
Szkolenia dla nauczycielek/nauczycieli
Etap I – Konferencje metodyczne dla 2500 osób: 25 stuosobowych konferencji x 5 h. Celem konferencji jest przybliżenie podstaw prawnych, w tym zmienionej podstawy programowej, podstawy diagnostyki wczesnoszkolnej i współpraca z rodzicami.
Harmonogram konferencji metodycznych – więcej…
Ramowy program konferencji – więcej…
Etap II – Szkolenia nauczycieli w terenie, w ramach których wyodrębniono:
szkolenia psychologiczno-pedagogiczne w 125 grupach (20-osobowych) x 30 h. Częstotliwość spotkań: 5 spotkań po 6 godzin raz w tygodniu. Szkolenia będą dotyczyły metod i technik stymulujących rozwój dzieci, dojrzałości emocjonalno-społecznej, wychowania przez sztukę, ryzyka dysleksji; indywidualnych programów pracy,
oraz ICT 250 grup (10-osobowych) x 5 h prowadzone dzięki mobilnej pracowni komputerowej. Częstotliwość spotkań: w ramach tego modułu odbędzie się jedno 5-godzinne spotkanie.
Etap III – Indywidualizacja procesu kształcenia i wychowania, co będzie miało odzwierciedlenie w konsultacjach indywidualnych dla wszystkich nauczycieli biorących udział w projektach: średnio 100 osób x 6 delegatur po 1h. W ramach konsultacji będą konstruowanie przez nauczycieli programy pracy z dziećmi oraz opiniowanie ich i ocena, w tym e-konsultacje na platformie.
Zadanie 3
Seminaria tematyczne Seminaria informacyjno-szkoleniowe dla gmin
Wykłady i warsztaty o problematyce gender dla 450 osób uświadamiające zasady równości płci, stereotypy i zasady ich niwelowania, stosowanie w treściach, programach i metodach pracy standardów równościowych. Odbędzie się 15 seminariów x 5 h.
Zadanie 4
Seminaria informacyjno-szkoleniowe dla gmin
Odbędzie 5 seminariów x 5 h = 25 h. Przewiduje się utworzenie 70 zespołów interdyscyplinarnych. Podczas seminariów dla gmin będą przedstawione zasady budowania systemowych rozwiązań w obszarze skutecznej wczesnej edukacji w gminie, konsultacje dotyczące tworzenia systemowych rozwiązań dla 140 osób (po 2 reprezentantów z gminy) x 4 h; ocena gminnych programów działań systemowych (65 programów x 5 h = 325 h); wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie indywidualizacji procesu kształcenia i wychowania.
Zadanie 5
Konferencje podsumowujące projekt
Odbędzie się 7 konferencji x 5 h x dla ok. 1400 osób (1 konferencja dla ok. 200 osób). Zostaną rozdane certyfikaty Pewniaka gminom i placówkom, które spełniły kryteria jego otrzymania. Certyfikatów będzie ok. 65 dla gmin i 400 dla placówek.
Zadanie 6
Publikacja na wysokim poziomie merytorycznym (redakcja naukowa) zaprezentuje połączenie psychologii rozwoju dziecka z jego kształceniem i wychowaniem, zawarte będą przykładowe programy nauczania, wzory, podstawy teorii rozwoju; zamieszczenie najwyżej ocenionych indywidualnych programów pracy z dziećmi oraz systemowych rozwiązań w gminie (realizacja zadania).